Hopa TSO Üye Memnuniyeti ve Beklentilerinin Elde Edilmesi İçin Yapılan Ankete İlişkin Rapor
Hopa Ticaret ve Sanayi Odası, üyelerinin ihtiyaçlarına cevap verecek, sorunlarını giderecek ve beklentilerini karşılayacak hizmetleri belirlemek ve sunduğu hizmetleri daha kaliteli hale getirmek amacıyla yıllık bazda planlanan Üye Memnuniyet ve beklenti anketi çalışmasını gerçekleştirmiştir.
Tüm üyelerimize ulaşmanın zaman ve maliyet açısından getirdiği yük göz önünde bulundurularak; üyelerimizin tümünü temsil edecek bilimsel bir örnekleme çalışması yapılmıştır.
Bu çalışma çerçevesinde, sahada 196 üyemize yüz yüze görüşme yöntemiyle anket uygulanmıştır.
Anket verilerinin bilgisayara girilmesi ve SPSS programına aktarılmasından sonra gerçekleştirilen analizler sonucunda oldukça önemli bilgiler elde edilmiştir.
Elde edilen bu bilgiler, odamızın siz üyelerine sunacağı hizmetlerin planlanmasında kullanılacak ve ayrıca, sektörel ve bölgesel politikaların belirlenmesinde önemli girdi teşkil edecektir.
Sonuçlar genel olarak incelendiğinde;
ü Ticaret Sicili Hizmetlerinde %93,65 memnuniyet seviyesinin yakalandığı,
ü Üye Sicili Hizmetlerinde bu oranın %94,73,
ü Belge Hizmetlerinde %93,23,
ü Vezne Hizmetlerinde ise %92,82 olduğu görülmektedir.
Oldukça yüksek memnuniyet seviyeleri yakalanmıştır..
Ayrıca,
ü Odanızın sizi temsil düzeyi hakkında görüşünüz? konusunda %89,00’lik bir memnuniyet seviyesi yakalanmıştır.
ü Gerektiğinde Üst Yönetime Ulaşabilme konusundaki görüşünüz? konusunda %95,72’lik bir memnuniyet seviyesi ortaya çıkmıştır.
ü Üyesi olduğunuz Meslek Komitesinin çalışmaları hakkındaki görüşünüz? konusunda memnuniyet seviyesi %85,45 çıkmıştır.
ü Üyelerinin sorunlarına karşı gösterdiği hassasiyet konusundaki görüşünüz? memnuniyet seviyesi %88,56 çıkmıştır.
ü İlçenin sorunları ile ilgili kamuoyu oluşturma konusundaki faaliyetler ile ilgili görüşünüz? memnuniyet seviyesi %85,61 çıkmıştır.
ü Eğitim, seminer, konferans vb. etkinlikleri hakkındaki görüşünüz? memnuniyet seviyesi %86,43 çıkmıştır.
ü Üyelerini bilgilendirmeye yönelik yaptığı araştırma ve yayınlar hakkındaki görüşünüz? memnuniyet seviyesi %91,42 çıkmıştır.
ü Diğer Kurumlar ile yaptığı iş birliği düzeyi hakkındaki görüşünüz? memnuniyet seviyesi %94,75 çıkmıştır.
ü Odamız Personelinin ilgi, alaka ve çalışma yeterliliği hakkındaki görüşünüz? memnuniyet seviyesi %95,19 çıkmıştır.
ü Odamızın hizmet binasındaki “Yönlendirmeler” hakkındaki görüşünüz? memnuniyet seviyesi %97,73 çıkmıştır.
ü Odamızın hizmet binasının Genel Temizliği hakkındaki görüşünüz? memnuniyet seviyesi %97,71 çıkmıştır.
ü Odamızın Çalışma Ortamı (havalandırma, düzen/tertip, ferahlık vb.) hakkındaki görüşünüz? memnuniyet seviyesi %98,85 çıkmıştır.
Verilen cevapların memnuniyet oranı genel ortalaması %92,55’ tir.
Oda bu oranları daha da yukarıya çekmek için yeni faaliyetler planlayabilir.
2017 yılı içerisinde katılınması düşünülen fuarlar:
Yurt Dışı Otomotiv Fuarı
|
Yurt Dışı İnşaat fuarı
|
Yurt Dışı Mobilya Dekorasyon Fuarı
|
Yurt Dışı Turizm Fuarı
|
İnşaat fuarı
|
İnşaat-mobilya
|
İstanbul kitap fuarı
|
Makine yedek parça
|
Gıda Fuarı
|
Mobilya fuarı
|
Otomotiv fuarı
|
Antalya tarım fuarı
|
Turizm fuarı
|
Tüyap Automekanika
|
Olarak belirtilmiştir.
Eğitim İhtiyacı sırasıyla;
Eğitim Konusu
|
Sayı
|
Yüzde
|
Pazarlama Satış
|
59
|
17,50
|
Finans & Muhasebe
|
45
|
13,35
|
Dış Ticaret
|
45
|
13,35
|
Mevzuat, Teşvik ve Uygulamalar
|
39
|
11,57
|
İnsan Kaynakları
|
35
|
10,38
|
Proje Hazırlama ve Yönetme
|
29
|
8,6
|
Şirket Satınalma, Birleşme, Yatırım Kararları, Büyüme Stratejileri
|
27
|
8,01
|
Vergi Mevzuatı ve Uygulamalar
|
23
|
6,82
|
Yönetim
|
20
|
5,93
|
Sigorta Mevzuatı
|
15
|
4,45
|
Olarak belirtilmiştir.
Bilgi İhtiyacı sırasıyla;
Bilgi
|
Sayı
|
Yüzde
|
Teşvikler
|
113
|
33,53
|
Ürün bazında pazar araştırması
|
46
|
13,64
|
Proje danışmanlığı
|
44
|
13,05
|
Fuarlar (sektörel)
|
39
|
11,57
|
Uluslararası iş imkanları
|
38
|
11,27
|
Bölgesel ve sektörel ekonomik göstergeler
|
36
|
10,68
|
Sektör raporları
|
21
|
6,23
|
Olarak belirlenmiştir.
Sorunlar ise sırasıyla;
Kalifiye eleman yetersizliği
|
72
|
25,71
|
Uluslararası pazarlara açılamama
|
47
|
16,78
|
Pazarlama
|
46
|
16,42
|
Kurumsallaşamama
|
39
|
13,92
|
Girdi maliyetlerinin yüksekliği
|
28
|
10,00
|
Verimlilik
|
27
|
9,64
|
Finansmana erişim
|
21
|
7,50
|
Olarak belirlenmiştir.