Hopa
+C

Yük.: +10°

Düş.: +

Pe, 21.04.2016

GERÇEK KİŞİ (ŞAHIS)

***GERÇEK KİŞİ (ŞAHIS) YENİ KAYIT***

TÜM İŞLEMLER için MERSİS’ten başvuru yapılarak talep numarası ve randevu alınmalı ve gerekli evraklar ile birlikte, randevu tarih ve saatinde sicile başvuru yapılmalıdır.

 GEREKLİ EVRAKLAR

1) Sicil Yeni Kayıt Talep Dilekçesi   Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.

2) Nüfus cüzdan fotokopisi (1 adet)

3) Fotoğraf  (1 adet)

4) Gerçek Kişiler İçin Kayıt Beyannamesi 

5) İşletme Sahibinin / Yetkilisinin imza örneği/imza beyanı (Kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan imza kaydının bulunmaması veya kaydın temin edilememesi halinde, ilgililerin imzaları, fiziki olarak notere onaylattırılmak veya herhangi bir Ticaret Sicili Müdürlüğünde yazılı beyanda bulunmak suretiyle müdürlüğe verilir.) (1 adet asıl)

İşletme sahibinin veya varsa temsile yetkili kılınan kişinin yeni kimlik sahibi olması ve MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülünü kullanarak onay vermesi hâlinde fiziki imza beyannamesinin ibraz edilmesine gerek bulunmamaktadır.

6) Vergi Dairesinden  "Gerçek Kişiler İçin Mükellef Görüntüleme" belgesi – vergi levha fotokopisi  (2 fotokopi)

7) Gerçek kişi işletmenin kuruluşunda Oda kayıtları için işletme sermayesi en az 100 TL olarak belirtilmelidir.

Gerçek kişi yabancı uyruklu ise:

1) a) Adresi yurtdışında ise adresi gösterir Beyan veya  Varsa İkamet İzin Belgesi fotokopisi 

b) Tercüme edilmiş noter onaylı pasaport sureti (1 adet asıl - 1 adet fotokopi) Vergi dairesinden alınmış potansiyel vergi kimlik numarasını gösterir belge.   Ayrıca yabancı uyruklu kişinin Türkçe okur yazar olmaması durumunda randevuya Yeminli tercüman (güncel yemin zaptıyla) getirilmesi gerekmektedir


***GERÇEK KİŞİ DEĞİŞİKLİK İŞLEMLERİ***
TÜM İŞLEMLER için MERSİS’ten başvuru yapılarak talep numarası ve randevu alınmalı ve gerekli evraklar ile birlikte, randevu tarih ve saatinde sicile başvuru yapılmalıdır.

A) DEĞİŞİKLİK İŞLEMLERİ( adres, iş konusu, unvan, sermaye vb.)

1) Talep Dilekçesi Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.

2) Vergi dairesi görüntüleme belgesi  (Sadece amaç konu değişikliğinde)

NOT-1:Belediyeler tarafından yapılan numarataj çalışması nedeniyle adres değişikliği söz konusu ise şirketin ESKİ  ve YENİ ADRESİ gösteren ilgili belediye başkanlığından alınacak yazı ve dilekçe ile başvuru yeterlidir. Belediye yazısında eski adres gösterilmez ise işlem yapılamayacaktır.


B) SİGORTA ACENTELİĞİ

1) Talep Dilekçesi  Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.

2) Acentelik vekaletnamesi (noter onaylı - 1 asıl )


C) SİGORTA ACENTELİĞİ FESHİ

1) Talep Dilekçesi Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.

2) Acentelik sözleşmesi fesihnamesi (noter onaylı - 1asıl)

Ç) TİCARETİ TERK

1)
Talep Dilekçesi Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.

2) Vergi dairesinden alınan ticareti terk ettiğine dair görüntüleme belgesi

* Vefat nedeniyle kapanış talebinde ölüm belgesi, veraset ilamı veya vukuatlı nüfus kayıt örneği eklenmeli( 1 adet asıl veya aslı gibidir onaylı olmalı) dilekçe varislerden biri tarafından imzalanmalıdır.


D) İSİM VEYA SOYİSİM DEĞİŞİKLİĞİ

1) Talep Dilekçesi    Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.

Değişiklik;

a. Mahkeme karı ile olmuşsa, değişikliği gösterir kesinleşme şerhli mahkeme kararı ( mahkeme ya da noter onaylı örneği 1 asıl, 1 fotokopi),

b. Evlilik nedeniyle olmuşsa; Evlilik cüzdanının noter onaylı örneği veya Nüfus Müdürlüğü’nden onaylı vukuatlı nüfus kayıt örneği (1 asıl)

c. Boşanma nedeniyle olmuşsa; Boşanmanın kesinleştiği mahkeme kararı ile Nüfus Müdürlüğü’nden onaylı vukuatlı nüfus kayıt örneği (1 er adet asıl)


E) HALEFİYET

1)   Talep Dilekçesi   Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.

2)  Yeni yetkilinin imza örneği/imza beyanı (Kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan imza kaydının bulunmaması veya kaydın temin edilememesi halinde, ilgililerin imzaları, fiziki olarak notere onaylattırılmak veya herhangi bir Ticaret Sicili Müdürlüğünde yazılı beyanda bulunmak suretiyle müdürlüğe verilir.) (1 adet asıl)
İşletme sahibinin veya varsa temsile yetkili kılınan kişinin yeni kimlik sahibi olması ve MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülünü kullanarak onay vermesi hâlinde fiziki imza beyannamesinin ibraz edilmesine gerek bulunmamaktadır

3) Mirasçılar tarafından işletmeyi devam ettirecek mirascı lehine noterl huzurunda düzenlenmiş muvafakatname (1 asıl)

4) Mahkeme Veraset İlamı veya noterden düzenlenmiş Mirasçılık Belgesi (1 asıl)

F) MERKEZ NAKLİ 

1)  Merkez nakli olarak geldiği eski Ticaret Sicili Müdürlüğü’nden Ticaret Sicili Yönetmeliği’nin 111. maddesine göre alınan belge.  (1 adet asıl)

2)  Sicil Yeni Kayıt Talep Dilekçesi   Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.

3) Fotoğraf  (1 adet)

4) Gerçek Kişiler İçin Kayıt Beyannamesi 

5) Vergi Dairesinden  "Gerçek Kişiler İçin Mükellef Görüntüleme" belgesi – vergi levha fotokopisi  (2 fotokopi)


G) ŞAHIS ŞUBE AÇILIŞI

1) Sicil Yeni Kayıt Talep Dilekçesi   Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.

2) Nüfus cüzdan fotokopisi (1 adet)

3) Fotoğraf  (1 adet)

4) Gerçek Kişiler İçin Kayıt Beyannamesi 

5) İşletme Sahibinin / Yetkilisinin imza örneği/imza beyanı (Kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan imza kaydının bulunmaması veya kaydın temin edilememesi halinde, ilgililerin imzaları, fiziki olarak notere onaylattırılmak veya herhangi bir Ticaret Sicili Müdürlüğünde yazılı beyanda bulunmak suretiyle müdürlüğe verilir.) (1 adet asıl)

İşletme sahibinin veya varsa temsile yetkili kılınan kişinin yeni kimlik sahibi olması ve MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülünü kullanarak onay vermesi hâlinde fiziki imza beyannamesinin ibraz edilmesine gerek bulunmamaktadır.

 6) Şube açılışına ilişkin vergi dairesinden alınmış mükellefiyet yazısı.

Gerçek kişi yabancı uyruklu ise:

  1. a) Adresi yurtdışında ise adresi gösterir Beyan veya  Varsa İkamet İzin Belgesi fotokopisi 
  2. b) Tercüme edilmiş noter onaylı pasaport sureti(1 adet asıl - 1 adet fotokopi) Vergi dairesinden alınmış vergi kimlik numarası.  Ayrıca yabancı uyruklu kişinin Türkçe okur yazar olmaması durumunda randevuya Yeminli tercüman (güncel yemin zaptıyla) getirilmesi gerekmektedir.