*** ŞAHIS ŞUBE AÇILIŞI ***
TÜM İŞLEMLER için MERSİS’ten başvuru yapılarak talep numarası ve randevu alınmalı ve gerekli evraklar ile birlikte, randevu tarih ve saatinde sicile başvuru yapılmalıdır.
1) Sicil Yeni Kayıt Talep Dilekçesi Vekâleten imzalanması hâlinde vekâletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir.
2) Nüfus cüzdan fotokopisi (1 adet)
3) Fotoğraf (1 adet)
4) Gerçek Kişiler İçin Kayıt Beyannamesi
5) İşletme Sahibinin / Yetkilisinin imza örneği/imza beyanı (Kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan imza kaydının bulunmaması veya kaydın temin edilememesi halinde, ilgililerin imzaları, fiziki olarak notere onaylattırılmak veya herhangi bir Ticaret Sicili Müdürlüğünde yazılı beyanda bulunmak suretiyle müdürlüğe verilir.) (1 adet asıl)
İşletme sahibinin veya varsa temsile yetkili kılınan kişinin yeni kimlik sahibi olması ve MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülünü kullanarak onay vermesi hâlinde fiziki imza beyannamesinin ibraz edilmesine gerek bulunmamaktadır.
6) Şube açılışına ilişkin vergi dairesinden alınmış mükellefiyet yazısı.
Gerçek kişi yabancı uyruklu ise:
1- Adresi yurtdışında ise adresi gösterir Beyan veya Varsa İkamet İzin Belgesi fotokopisi 2- Tercüme edilmiş noter onaylı pasaport sureti(1 adet asıl - 1 adet fotokopi) Vergi dairesinden alınmış vergi kimlik numarası. Ayrıca yabancı uyruklu kişinin Türkçe okur yazar olmaması durumunda randevuya Yeminli tercüman (güncel yemin zaptıyla) getirilmesi gerekmektedir